Salı, Şubat 27, 2007

HASTALARIMA DUYURU !

HASTALARIMA DUYURU !



BEN HEKİMİM.








Hayata atılmak için 21 yıl eğitim aldım.



Eğitimim bittiğinde 28 yaşıma gelmiştim.



Bu yaşıma kadar geçinebilmem için bana ailem destek oldu.



Görev yaptığım hastanede, yılda ortalama 24 ile 48 kez nöbet tutarım.



Bu kadar geceyi ailemden uzakta geçiririm.



Mesleğim uzmanlar tarafından en stresli mesleklerin başında



gösterilmektedir.



Ortalama yaşam sürem, Türkiye ortalamasının altındadır.



Meslektaşlarım arasında kalp krizi geçireceklerin oranı diğer



mesleklerden fazladır.



Yaptığım işlerin sorumluluğunu taşırım. Hata ve yanlış yapma hakkım bir kez olsun yoktur. Eğer yaparsam kesinlikle sorarlar. Bunun da stresini taşırım. Bu konuda sorgulanmamış meslektaşım yoktur. Kimisi de yargılanmış ve cezalandırılmıştır.



Mesleki faaliyetleri için soruşturma, yargılanma ve cezalandırılmada benim mesleğim birinciliği hiçbir mesleğe kaptırmaz.



Yeni ceza yasası ile de bu konuda diğer meslekler bize yetişmeyi artık düşünemezler bile.



Nöbet sırasında kaç hasta gelirse gelsin bakmak zorunda kalırım. Gelen hastaları reddetme hakkım yoktur. Doluyuz diyemem, kapalıyız diyemem,yemekteyiz diyemem.



Genellikle de çalıştığım yere yatırım yapılmaz, ben de pek insan yerine konmam.



Nöbetim sırasında diğer insanların çoğunun uyuduğu sırada ben ayakta uyanık ve kafamı iyi çalışır şekilde tutarım.



Yarım saat bile kestirsem eleştirilebilir ya da dava edilme riski aşırım.Bu nedenle pek uyumam.



Yöneticilerim benim nöbet sistemim ile sık sık uğraşırlar.



Değişiklikler olağandır. Yönetmelikler de umursanmaz .



Sık sık il dışı rotasyon görevlerine yollanırım.Konu sağlık olduğu için bu durum tarafımca kanıksanmıştır. Yıldırılmış olduğumdan pek itiraz da etmem.



Örgütlülüğe ve mesleki gücüme inanmadığımdan mesleki dayanışmaya pek önem vermem. Haklarımı meslek odamla dayanışma içinde aramaya çalışmam.



Yöneticilerim 59 yaşındaki bir meslektaşıma 5 günde bir 24 saatlik nöbet koyabilirler.



Normal mesaim sırasında günde 65 hasta için randevu vererek bakmamı isterler.

Bu 65 kişiye bakıp çeşitli nedenlerle gelen hastaların eklenmesi ile sayıyı 100 lerin üzerine çıkarabilirim.



Tabi bu arada sana kaç dakika ayırdığım hep aklımdadır (3.6dk)



3.6 dakikada seni asla muayene edemediğimi bilirim, seninle pek konuşmam.Belki yüzüne bile bakmam. Çünkü fırsatım yoktur.

Yöneticilerim de bu kadar sürede sana bakamayacağımı bilirler elbette.

Ancak neden bu kadar randevu verirler, hiç anlamam.



Yöneticilerimin üzerindeki büyük yöneticiler bana ve arkadaşlarıma yeterli ücret vermezler. Bana eksik kalan hakça yaşayacağım ücret kısmını vermek için performans adında bir yöntem uygularlar. Ben hakkım olan bu kalan



kısmı alabilmek için sana 3.6 dakikada bakmak ve bunun tüm risklerini üzerime almak zorunda kalırım.



Yöneticilerim benim belirli sayıdan fazla hastaya adam gibi

bakamayacağımı bilmelerine rağmen fazla hasta bakmayı körükleyen bu sistemi savunmaya devam eder, beni de seninle karşı karşıya getirirler (Sistemdeki tüm çarpıklığın sebebi benmişim gibi).



Bu arada memleketin Avrupa Birliği'ne girme aşamasına geldiği,

yöneticilerimiz tarafından her ortamda söylenmektedir.



Avrupa Birliği vatandaşı, halen en az 18 dakikada muayene olmaktadır.



Yani Avrupalı bir hekim günde en fazla 20 hastaya bakmaktadır.

BUNDAN BÖYLE BEN DE 3.6 DAKİKADA HASTA BAKMAYA ZORLANMAK İSTEMİYORUM.Yeni ceza yasası ile baktığım hastaların tüm sorumluluğunu almam isteniyor, gerekirse yargılanabiliyorum.



Yaptığım işi gerektiği gibi yapmak için 18 dk dan azının yetmeyeceğini biliyorum.Bu nedenle artık hastalarımı muayene ediyormuş gibi yapmayacak ve sana gerekli zamanı ayıracağım.



Yöneticilerim de maksimum performansımı 20 hasta baktığımda versinler.



20 hastadan fazla hasta baktığımda bana performans diye bir ücret verilmesini kabul etmiyorum artık. Çünkü bu ücret senin sağlığını bozuyor. Bunun bilincine var ve senin oyların ile seçtiğin yönetenleri uyar.



Memleketimin de şartlarını göz önüne alarak ve dengeleri de koruyarak,muayene sırasında sana artık daha fazla zaman ayıracağım. Hedefim 18 dakikadır. Ortam uygun olur ve baskı görmezsem buna ulaşmaya çalışacağım.



SEN DE MUAYENE OLMAK İÇİN YANIMA GELDİĞİNDE HAKKIN OLAN SÜREYİ BENDEN TALEP ET VE MUAYENE ODASINI TERKETME.





Saygılarımı sunarım.

Hiç yorum yok: